مراقبت پوست

نحوه استفاده از تونر صورت

تاثیر سالیسیلیک اسید بر روی پوست

تونرهای صورت به طور کلی، محصولات آب‌ پایه‌ای هستند که مرحله پاکسازی صورت را تقویت می‌کنند و کاری که شوینده صورت آغازکننده آن بود را خیلی خوب به‌پایان می‌رسانند. تونرها پوست صورت‌تان را از آلودگی‌های به‌جا مانده پاک می‌کنند، پی‌اچ پوست‌تان را متعادل می‌کنند و پوست‌تان را برای مراحل بعدی که می‌تواند مرطوب‌کننده یا محصولات آرایشی دیگر باشد، آماده می‌کنند. بد نیست این نکته را هم بدانید که بعضی از تونرها الکل دارند که می‌توانند پوست‌تان را خشک کنند، پس اگر پوست خشک و حساسی دارید دنبال محصولی فاقد الکل بگردید.

برای بسیاری از افراد، چرایی و نحوه استفاده از تونر صورت مانند یک معماست. شاید در مورد آن صحبت‌هایی شنیده‌اید، اما دقیقاً نمی‌دانید چه فایده‌ای برای شما دارد. یا شاید فکر می‌کنید قبلاً از تونر استفاده کرده‌اید، اما مطمئن نیستید. یا شاید اصلاً نمی‌دانید که چرا باید از آن استفاده کنید. در روتین مراقبت از پوست، تونرها معمولاً خیلی جدی گرفته نمی‌شوند و بسیاری از افراد بدون توجه به آن از این مرحله عبور می‌کنند. اما تونر می‌تواند نقش مهمی در آبرسانی، تنظیم پی‌اچ و کاهش منافذ باز پوست ایفا کند و باعث طراوت و شادابی آن داشته باشد. به شما قول می‌دهیم بعد از خواندن این مطلب به شناخت خوبی از تونر و نحوه و زمان درست استفاده از آن برسید و اگر هنوز از تونر استفاده نمی‌کنید، به ارزش و اهمیت آن پی می‌برید.

روش صحیح استفاده از تونر

بهترین روش استفاده از تونر صورت بعد از شوینده صورت و قبل از استفاده از مرطوب کننده و آبرسان می باشد. این محصول باقی مانده محصولات پوستی، آلودگی ها و باقی مانده لوازم آرایشی را از منافذ پوست پاک کرده و موجب شادابی و طراوت آن می شود. در ادامه به معرفی مراحل استفاده از تونر می پردازیم. معرفی مراحل استفاده از تونر

  • شستشوی پوست با شوینده و پاک کننده صورت مناسب

بهترین روش استفاده از تونر این است که مقداری از شوینده صورت را روی پوستتان ماساژ دهید تا لوازم آرایشی و آلودگی ها از سطح پوست کامل پاک شوند. سپس صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید پس از انجام این مرحله بهتر است صورت خود را با آب سرد بشویید و سپس پوستتان را با حوله مناسب خشک کنید.

  • استفاده از تونر بوسیله پد آرایشی

مقدار معینی از تونر صورت را بر روی پد پنبه ای بریزید اما توجه داشته باشید پد نباید خیس شود. اگر پد پنبه ای در دسترستان نبود می توانید از پنبه ی معمولی استفاده کنید اما پد پنبه ای مناسب تر است و جزء بهترین روش های استفاده از تونر می باشد زیرا مقدار کمتری از تونر جذب پنبه می شود و تونر کاملا روی پوست قرار می گیرد.

  • ماساژ تونر روی پوست

با استفاده از پد پنبه ای به طور کامل تونر را روی صورت و گردن خود به آرامی ماساژ دهید. اگر تونر شما مناسب چشم نیست بهتر است از تماس آن روی چشم و لب خودداری کنید. حواستان باشد که تمام صورت مانند ابرو ها، اطراف بینی، نواحی نزدیک گوش و اطراف مو را هم کامل با تونر صورت پاکسازی کنید.

  • صبر کنید تا تونر روی پوست خشک شود.

با توجه به اینکه بیشتر تونر های تولید شده بر پایه آب هستند، به سرعت جذب پوست می شوند. خشک شدن تونر قبل از استفاده از محصولات مراقبت پوستی، موجب تاثیر بیشتر این محصولات روی پوست می شود.

تاثیر کرم های مرطوب کننده و آبرسان در پاکسازی پوست

اگر از کرم های ضد جوش و یا مرطوب کننده استفاده می کنید، حتما قبل از آن ها از تونر صورت استفاده کنید زیرا مصرف تونر قبل از روتین های پوستی تاثیر آن ها را چندین برابر می کند.

فواید تونر

تونرها این روزها به محصولات چندکاره قدرتمندی تبدیل شده‌اند. در ادامه به برخی از فواید استفاده از تونر برای پوست اشاره می‌کنیم:

لایه‌برداری: بسیاری از تونرها با لایه‌برداری به نوسازی پوست کمک می‌کنند، که باعث رفع انسداد منافذ و نرم‌تر شدن بافت پوست می‌شود.

کوچک‌کردن موقت منافذ: یک تونر خوب به طور موقت منافذ را تنگ می‌کند و ظاهر منافذ بزرگ را به حداقل می‌رساند

تعادل بخشیدن به پوست: تونرها می‌توانند پس از شستشو تعادل پوست را بازگردانند و آن را برای سایر مراحل روتین مراقبت از پوست آماده کنند.

نکات مهم در مورد استفاده از تونر

نوع پوست خود را بشناسید: قبل از انتخاب تونر، نوع پوست خود را بشناسید. تونرها در انواع مختلف برای پوست‌های خشک، چرب، مختلط و حساس موجود هستند.

به مقدار مناسب استفاده کنید: از تونر به مقدار زیاد استفاده نکنید زیرا می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

در صبح و شب استفاده کنید: برای بهترین نتیجه، از تونر دو بار در روز، صبح و شب، استفاده کنید.

در نواحی حساس با احتیاط استفاده کنید: اگر پوست حساسی دارید، از تونر در نواحی حساس مانند دور چشم و لب با احتیاط استفاده کنید.

در نهایت توصیه می شود که روزانه دو مرتبه از تونر استفاده نمایید.

سخن پایانی

به طور کلی متخصصین پوست توصیه می کنند که هر صبح و شب باید از تونر استفاده کرد. استفاده از تونر در صبح ها باعث پاکسازی پوست از سبوم و چربی های اضافی ترشح شده در طول شب می شود.و استفاده از آن در شب سبب تکمیل روند پاکسازی پوست می شود.

در صورتی که پوست شما بیش از اندازه خشک است و یا پس از استفاده از تونر احساس خشکی بیشتر می کنید، استفاده از تونر را تنها به شب ها محدود کنید .

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *