مراقبت پوست

روتین مراقبت از پوست در شب

روتین پوستی در شب

پوست صورت در طول روز دائماً در معرض نور خورشید، آلودگی‌ها و لوازم آرایشی قرار دارد و پاک کردن این ناخالصی‌ها بسیار ضروری است. شب‌ فرصت خوبی برای بازسازی و تغذیه پوست است و به همین دلیل باید یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست در شب داشته باشید.
همانطور که بدن ما شب‌ها به آرامش و استراحت نیاز دارد، پوست هم از این قاعده پیروی می‌کند. شب‌ها بهترین فرصت برای پوست است تا در کنار استراحت، به بازسازی و ترمیم خود نیز بپردازد. بنابراین ما می‌توانیم با انجام یک روتین مراقبتی منظم و با استفاده از انواع ماسک‌ها یا کرم‌های مناسب تقویت و ترمیم، پوستمان را بهبود ببخشیم.
روتین شبانه پوست بسیار مهم است. باوجود این‌که یک روتین مراقبت از پوست یکسان برای همه وجود ندارد، یک روال اساسی وجود دارد که همه می‌توانند و باید آن را دنبال کنند. شاید بپرسید چرا روتین شبانه پوست این‌قدر اهمیت دارد؟ درواقع در طول شب، پوست شما مواد مغذی موجود در محصولات مراقبتی پوست را بهتر از روز جذب می‌کند، چرا که موقع خواب، عوامل استرس‌زای محیطی مثل آلودگی هوا و آسیب‌های اشعه آفتاب، وجود ندارند و محصولات آرایشی هم روی پوست نیستند، درنتیجه هم پوستتان می‌تواند نفس بکشد و هم محصولات مراقبتی می‌توانند بهتر به پوست نفوذ کنند.

اولین قدم برای روتین شبانه پوست
اگر شما روی پوست خود آرایش دارید، نسبت به فردی که روی پوستش آرایش ندارد باید مراحل متفاوت‌تری را طی کنید، به این شکل که برای پاک کردن مواد آرایشی روی پوست خود، با استفاده از یک پاک‌کننده و یا پد مرطوب اقدام به پاک کردن کامل مواد آرایشی روی پوست خود کنید و بعد از اینکه ردی از مواد آرایشی نبود با یک شوینده خوب صورت خود را شسته و بعد با استفاده از آب، فرایند شستشو را کامل کنید و در آخرین قدم به خوبی پوست خود را خشک کنید. اما اگر شما روی پوست خود آرایشی ندارید نیاز به پاک‌سازی به واسطه پاک‌کننده‌ها ندارید، صرفاً به مرحله شستشو با شوینده مناسب پوست خودتان توجه کنید.

مرحله دوم؛ از یک شوینده ملایم استفاده کنید
مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، استفاده از یک پاک‌کننده ملایم که چربی طبیعی پوست شما را از بین نبرد و باعث سوزش و تحریک نشود، ضروری است. همان‌طور که گفتیم، تمیزکردن صورت، تنها با پاک‌کننده آرایش، کافی نیست. اگرچه پاک‌کننده‌ها آرایش و آلودگی را از روی پوست پاک می‌کنند، اما باقی‌مانده‌ای هم از خود به‌جا می‌گذارند. بهتر است اول از آن‌ها برای پاک‌کردن آرایش استفاده کنید و بعد چربی و باکتری‌های باقی‌مانده را با یک شوینده ملایم و مؤثر در از بین بردن آرایش، SPF، گرد و غبار و … بشویید. این کار باعث می‌شود که پوست شما شاداب و کاملاً برای جذب محصولات روتین شبانه پوست شما آماده شود.

روتین پوستی در شب

گام بعدی کرم شب
کرم شب از آن دسته محصولاتی است که بسیاری از خانم‌ها پیش از خواب از آن استفاده می‌کنند. کرم شب بهترین وسیله برای مرطوب‌ نگه داشتن پوست و حفظ سلامت آن در طول خواب شبانه است. یادتان باشد که در طول روز، پوست یک لایه از مواد آرایشی یا حتی آلودگی روی خود دارد، پس شب‌ها و روی پوستی تمیز، بهترین فرصت جذب مواد مغذی است که همین موضوع استفاده از کرم شب را برای پوست الزامی می‌کند.
برای استفاده از کرم شب بهتر است ویژگی‌های پوستتان را در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید بر روی آبرسانی کرم دقت کنید. اما همانطور که گفته شد کرم شب که معمولاً چربی زیادی هم دارد در گام اول پوست را مرطوب نگه می‌دارد و پس از آن نیز با خاصیت ضد چین و چروک بودن، به جوان ماندن پوست کمک بسیار زیادی می کند.

مرحله چهارم؛ کرم دور چشم بزنید
کرم‌های دور چشم آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید، بی‌خاصیت نیستند. اگر به‌عنوان محصولی برای پیشگیری از پیری زودرس استفاده شوند، کاملاً مفید هستند، چون پوست نازک اطراف چشم شما را کاملاً هدفمند درمان می‌کنند. اگر قصد خرید کرم دور چشم دارید، به‌دنبال فرمول‌هایی باشید که دارای پپتید (Peptide) هستند. این محصولات باعث افزایش آبرسانی می‌شوند و به سفت‌شدن پوست و صاف‌کردن خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کنند.

مرحله پنجم؛ از مرطوب‌کننده استفاده کنید
از مرطوب‌کننده‌های ترمیم‌کننده غیرکومدوژنیک برای کمک به جوان‌سازی و حفظ سلامت پوست خود استفاده کنید. به‌عبارت دیگر، محصولی را انتخاب کنید که پوست شما را رطوبت‌رسانی کند، اما منافذ پوست شما را هم مسدود نکند. محصولات حاوی اسید هیالورونیک طرفداران زیادی برای خود دست‌وپا کرده‌اند، زیرا به پوست شما کمک می‌کند که رطوبتش را حفظ کند.

تاثیر روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

پوست به طور مداوم در معرض آسیب قرار دارد و سیستم بدن به تنهایی قادر به ترمیم و پاکسازی این میزان از آسیب نیست. بنابراین روتین پوستی شب برای خانم‌ها و آقایان در هر سنی ضروری است. از اثرات این روتین می‌توان به پاکسازی صورت، تامین رطوبت مورد نیاز پوست، رفع چروک، جای لک و جوش و … اشاره کرد.
علاوه بر این، روتین پوستی می‌تواند نیازهای پوست را برای شادابی پوست و حفظ جوانی آن برآورده کند. در نهایت به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم برای به تعویق انداختن فرایند پیری و افزایش طراوت پوستتان، یک روتین پوستی مناسب را در نطر بگیرید

بهترین روتین پوستی شب چه ترکیباتی دارد؟

بهترین روتین شب حاوی ترکیباتی نظیر هیالورونیک اسید، لیپیدها و پروتئین‌ هستند. می توانید از انواع کرم شب ضد چروک و آبرسان که حاوی رتینوئید هستند نیز استفاده کنید.

سخن آخر

تغییر فصل می‌تواند به معنای ایجاد تغییراتی در روتین مراقبت از پوست شما باشد، اما نیاز به اصلاح اساسی نیست. در زمستان، عوامل مرطوب‌کننده را در روتین مراقبت از پوستتان زیادتر کنید. هوای سرد به خشکی کمک می‌کند و وزش باد می‌تواند باعث ترک‌خوردن پوست شود. می‌توانید به‌سراغ  یک پاک‌کننده یا شوینده رطوبت‌رسان بروید. برعکس زمستان، در تابستان ممکن است پوست شما چرب‌تر باشد و می‌توانید به پاک‌کننده‌های بدون چربی روی بیاورید و اگر پوست شما به دلیل محیط، هورمون‌ها یا هر چیز دیگری تغییر می‌کند، باید روتین خود را مطابق با آن تنظیم کنید. وقتی نوبت به مراقبت از پوست می‌رسد، این رعایت قوانین است که تفاوت را ایجاد می‌کند. با پیروی از این روتین شبانه پوست می‌توانید از محصولات خود نهایت استفاده را ببرید. ما قول می‌دهیم پوست شما از شما تشکر کند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *