مراقبت پوست

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

بچه که بودیم، روتین پوستی‌ای در کار نبود و نهایت کار اینجا بود که با همان صابونی که کل بدن را شسته بودند، صورت را حسابی و جانانه می‌شستند، خشک می‌کردند و اگر خیلی مدرن و لاکچری بودیم، یکی از آن کرم‌های بزرگ خانواده را به صورتمان می‌زدند.

امروزه موضوع فرق کرده است و بعد از شست‌وشوی صورت، باید کارهای دیگری انجام دهید تا پوستتان حسابی تمیز شود و سروکله جوش‌ها پیدا نشود. در ادامه با تونر و مسیلار واتر بیشتر آشنا می‌شوید و می‌فهمید که تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

تونر و میسلار واتر دو اسمی هستند که این روزها توسط بیوتی بلاگرهای زیادی به کار می‌روند، دو محصول بهداشتی آرایشی که هر کدام به بخشی از روتین مراقبت از پوست افراد تبدیل شده‌اند، بدون اینکه خیلی‎ها بدانند تفاوت‌شان با هم چیست.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

میسلار واتر یک نوع محلول بر پایه آب است که آرایش را از صورت پاک و پوست را تمیز می کند. ترکیبات اصلی این محصولات یکسان است و شامل آب تصفیه شده، مرطوب کننده و مواد دیگری هستند که آرایش را در خود حل می کنند. بعضی از میسلار واتر ها برای پاک کردن آرایش چشم هم کاربرد دارند. این محلول می تواند جایگزین انواع پاک کننده های آرایشی مانند روغن ها و دستمال های مرطوب باشد. میسلار واتر برای انواع تایپ پوستی مناسب می باشد.

تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

تونر از جمله محصولات مراقبت از پوست می باشد که علاوه بر پاکسازی موجب تنظیم ph، تقویت و تغذیه پوست می شود. وقتی پوستتان را با شوینده صورت میشویید، از حالت اسیدی خود خارج می شود در این زمان تونر پوست را به حالت طبیعی بازگردانده و رطوبت آن را تامین می کند. پس از استفاده از تونر بهتر است با استفاده از یک کرم مرطوب و یا سرم های مراقبتی رطوبت مورد نیاز پوستتان را تامین کنید.

  • هیچ ردی از چربی، مواد شیمایی مضر یا ترکیبات صابونی بر روی پوست باقی نمی‌ماند.
  • باعث قرمزی، سوزش و سرازیر شدن اشک از چشم شما نمی‌شود.
  • ترکیب آب، گلیسیرین و مولکول‌های چربی دوست میسل، ایده‌آل برای پوست‌های حساس است.
  • عدم وجود الکل و جلوگیری از خشکی و التهاب پوست صورت
  • پخش نشدن مواد آرایشی بر روی پوست و صرفه‌جویی در وقت
  • پاک‌کننده‌ای کاملا ملایم و بدون ضرر برای هر پوستی
  • عدم نیاز به آبکشی بعد از استفاده
  • منافذ پوست را کوچک می کند
  • باعث ایجاد تعادل در pH پوست شما می شود
  • ایجاد یک لایه محافظ روی سطح پوست
  • تونر مانند مرطوب کننده عمل می کند
  • باعث شادابی پوست می شود

تفاوت تونر و میسلار چیست؟

تفاوت تونر و میسلار واتر بیشتر در کاربردی است که هر کدام برای پوست دارند. میسلار واتر محلولی برپایه آب است که آرایش را از روی صورت پاکسازی می کند. اما میسلار واتر به تنهایی نمی تواند پوست را به طور کامل پاکسازی کند و لازم است پس از این مرحله پوستتان را با شوینده صورت مناسب بشویید و پس از آن از تونر استفاده کرده تا ph پوستتان به حالت طبیعی خود بازگردد. علاوه بر مواردی که ذکر شد تونر ها خاصیت های دیگری مانند آبرسانی، لایه برداری و روشن کنندگی را نیز برای پوست دارند.

میسلار واتر بهتر است یا تونر

اگر بخواهیم روراست باشیم، واقعا نمی‌توان گفت که میسلار واتر بهتر است یا تونر. این دو محصول کارکردهای گوناگونی دارند؛ اما اگر تنها یک حق انتخاب داشته باشید می‌توانید میسلار واتر را انتخاب کنید. در هر صورت انتظار نداشته باشید که میسلار واتر مانند تونر نیازهای یک پوست چرب را به‌تنهایی برآورده کند. میسلار واتر تا حدودی روی ph پوست تاثیر می‌گذارد. اما باز هم می‌گوییم که واقعا بهترینی در کار نیست. فقط یادتان باشد که محصولات با پوستتان سازگار باشند.

نکته مهم دیگر، تونر نمی‌تواند آرایشتان را پاک کند. پس لطفا از میسلار واتر یا ژل شست‌وشو استفاده کنید و پوستی تمیز و مرتب را تحویل تونر دهید تا کار نهایی را انجام دهد و پوستی شاداب به شما تقدیم کند.

بهترین زمان برای استفاده از تونر و میسلار واتر چه وقتی است؟

بهترین زمان برای استفاده از میسلار واتر اولین مرحله در پاکسازی و به منظور پاک کردن آرایش می باشد. مرحله دوم شستشو پوست با شوینده صورت بوده و پس از این مرحله زمان استفاده از تونر های صورت می باشد. با توجه به اینکه در طول روز دو بار از شوینده صورت استفاده می کنید، پس بهتر است تونر را نیز در طول روز دو بار استفاده کنید.

جمع بندی

برای داشتن پوستی صاف، سالم و شاداب لازم است تا از محصولات مراقبتی مناسب و با کیفیت استفاده کرده و یک روتین پوستی منظم داشته باشید. آشنایی با محصولات مراقبت پوستی و شناخت تفاوت های آن ها موجب می شود تا دقت بیشتری در زمان خرید این نوع محصولات داشته باشید. ما در این مقاله به معرفی تونر و میسلار واتر پرداختیم و سعی کردیم تفاوت های آن ها را مطرح کنیم اگر شما سوال یا نظری در رابطه با این موضوع مد نظر دارید در قسمت دیدگاه ارسال کنید تا با مشاوران فروشگاه در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *