مراقبت بدن, مراقبت پوست

همه چیز درباره بادی اسپلش

همه چیز درباره بادی اسپلش

بادی اسپلش چیست؟ بادی اسپلش‌ها، اسپری خوشبوکننده بدن هستند. در واقع ترکیبات بادی اسپلش‌ نه شبیه به عطر و ادکلن است و نه اسپری‌های خوشبو‌کننده یا دئودورانت؛ بلکه ترکیبات این محصول بر پایه آب ساخته شده و خاصیت آبرسانی به پوست را نیز دارند. رایحه حاصل از بادی اسپلش‌ها برخلاف عطرها، بسیار سبک و ملایم است به همین دلیل اعتماد به نفس را بالا برده و بخصوص هنگام ایجاد روابط زناشویی گزینه ای مناسبتر از عطر است. بادی اسپلش آبرسان قوی پوست است و لطافت و جوانی پوست بدن را حفظ می کند. همچنین این محصول را می توان روی ساقه موها جهت خوشبو شدن و آبرسانی به موها اسپری کرد.

 بادی اسپلش‌ها از نسبت ترکیبی 96 الی 98 درصد آب، حدود 2 تا 4 درصد اسانس عطر و مقدار کمی ترکیبات جانبی تولید می‌شوند.

ویژگی های منحصربفرد بادی اسپلش ها :

  • رایحه بسیار ملایم و فرمولاسیون سبک بادی اسپلش‌ها، از ایجاد هرگونه حساسیت تنفسی و واکنش آلرژیک جلوگیری می‌نماید.
  • نسبت به انواع ادو پرفیوم، ادکلن و ادوتویلت قیمت بسیار پایین‌تر و حجم بالاتری دارد. در نتیجه، جایگزینی مقرون به صرفه برای انواع ادکلن‌های چند میلیونی و گران قیمت به حساب می‌آید.
  • آب و رطوبت مورد نیاز بدن را فراهم می‌نماید و مانع از بی آبی و خشکی پوست می‌شود.
  • به خاطر درصد پایین اسانس عطر، ماندگاری کوتاه مدتی در حد 2 تا 4 ساعت دارد. اگر می‌خواهید رایحه بادی اسپلش خود را برای مدت طولانی حفظ نمایید، می‌توانید هر چند ساعت یکبار آن را تمدید کنید.
  • اغلب فرمولاسیون‌های بادی اسپلش، فاقد الکل و مواد شیمیایی حساسیت زا هستند.

مزایای استفاده از بادی اسپلش

این محصولات مزایای ویژه ای نسبت به سایر خوشبوکننده های بدن دارند. در این قسمت مهم ترین مزایای آن را بطور مختصر و مفید اشاره می کنیم.

-    برخورداری از مزایای مراقبتی مانند آبرسانی و طراوت بخشی و هیدراته نگه داشتن پوست خصوصا بعد از حمام

-    رایحه سبک تر و در نتیجه عدم بروز خشکی، آلرژی، خارش و حساسیت های پوستی، سردرد و ....

-    حجم بیشتر و قیمت مناسب تر در مقایسه با عطر و ادکلن ها

-    امکان دستیابی به رایحه عطر مورد علاقه تان در یک نسخه سبک و ارزان تر

معایب و مضرات بادی اسپلش ها

با توجه به ویژگی های مثبت این محصولات، حال به سوال می رسیم که آیا بادی اسپلش معایبی هم دارد؟ در این قسمت مشکلاتی که ممکن است در اثر استفاده از بادی اسپلش ها ایجاد شود، بررسی می کنیم. البته این موارد شامل حال همه نمی شود. بلکه تنها احتمال بروز آن ها وجود دارد.

-    احتمال ایجاد لک بر روی لباس

بادی اسپلش ها در مقایسه با عطرها سبک تر بوده و ماندگاری کمتری دارند. با این وجود مانند هر محصول دیگری به دلیل غلظت و بافت مرطوبی که دارد، ممکن است لک آن روی لباس هایتان باقی بماند. البته این مشکل در صورتی می تواند رخ دهد که بلافاصله بعد از استفاده از آن لباس بپوشید.

-    احتمال بروز اختلال تنفسی به دلیل ایجاد ذرات معلق سنگین در هوا

قطراتی که از بادی اسپلش ها خارج می شود، با کمی سنگینی و چربی همراه هستند. پس از اسپری کردن آن، این ذرات در هوا باقی می مانند. لذا ممکن است در صورت تنفس طولانی مدت در فضای حاوی این قطرات با مشکل تنفسی مواجه شوید.

-    احتمال بروز حساسیت به دلیل وجود مواد شیمیایی

در فرمولاسیون این محصولات تلاش بر این است که استفاده از ترکیباتی که منجر به بروز حساسیت می شوند، به حداقل برسد. با این حال در ترکیبات بادی اسپلش ها نیز مانند سایر محصولات بهداشتی، استفاده از برخی مواد شیمیایی غیر قابل اجتناب است. لذا پوست برخی افراد ممکن است نسبت به این مواد واکنش نشان داده و با حساسیت های جزئی، خشکی و خارش مواجه شود. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی می توانید قبل از استفاده محصول، آن را بر روی پوست خود تست کنید.

در عطرها و ادکلن‌ها از روغن‌های غلیظی استفاده می‌شود که ماندگاری‌شان را بالا می‌برد؛ اما همانطور که گفتیم این محصول خوشبوکننده فاقد روغن‌های غلیظ و معطر است. به همین دلیل بوی آن‌ها خیلی سریع‌تر از بوی ادکلن و عطر پخش می‌شود و به همان سرعت هم از بین می‌رود.

این محصول معطر و خوشبو شباهت زیادی به اسپری بدن دارد؛ با این تفاوت که در ساخت آن از هیچ گازی استفاده نمی‌شود. در واقع بادی‌اسپلش به صورت مایع است و روی بدن اسپری می‌شود.

در کل اگر به دنبال خوشبوکننده ای با بوی ملایم و ماندگاری متوسط هستید که قیمت نسبتا مناسبی داشته باشد و بتواند حس خوب معطر شدن به رایحه های معروف دنیای عطرها را به شما منتقل کند، بادی اسپلش ها انتخاب خوبی هستند.

ترکیبات بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش در واقع یک مایع معطر رقیق بوده که در ترکیبات آن از آب، الکل و عطرهای طبیعی استفاده شده است. به‌همین دلیل افرادی که به دنبال خرید عطر زنانه و مردانه غلیظ‌تر و با ماندگاری بالا هستند، بادی اسپلش گزینه مناسبی برایشان نخواهد بود. در واقع این افراد می‌توانند از بادی اسپلش فقط به‌عنوان خوشبو‌کننده بدن برای مصرف روزانه استفاده کنند. در یک دسته‌بندی کلی‌تر ترکیبات این خوشبوکننده را می‌توان این‌گونه شرح داد:

  • چربی و رطوبت: چربی و رطوبت پوست بعد از استحمام در بافت‌های پوست کاهش پیدا می‌کند. به‌همین دلیل با استفاده از Body Splash می‌توانید رطوبت را به پوست بازگردانید.
  • خوشبوکننده: مهم‌ترین وظیفه بادی اسپلش‌ها خوشبو کردن بدن است؛ بر این اساس ترکیبات معطر استفاده شده در ساختار آن‌ها در منافذ پوست نفوذ کرده و بدن را خوشبو نگه می‌دارد.

درصد روغن‌های معطر به کار برده شده در ترکیبات بادی اسپلش کمتر از عطر است. این موضوع سبب شده تا Body Splash در مقایسه با عطر، رایحه ملایم‌تری داشته باشد.

روش استفاده از بادی اسپلش و افزایش ماندگاری رایحه آن

بهترین زمان استفاده از بادی‌اسپلش، زمانی است که تازه از حمام آمده‌اید و پوستتان هنوز کمی رطوبت دارد و اسپری کردن بادی اسپلش موجب احساس شادابی و تازگی می شود و عطر خنکی که روی تنتان می‌نشیند، حس پاکیزگی را در شما دوچندان می‌کند.

بعد از اینکه بدن را با یک حوله تمییز خشک کردید ،نواحی ای که میخواهید از بادی اسپلش استفاده کنید مانند نواحی ضربان دار مثل مچ دست ها ،روی گلو ،پشت زانو و … را مشخص کنید .

حالا نوبت به یک مرطوب کننده میرسد .تفاوتی ندارد لوسیون شما هم رایحه با بادی اسپلش باشد ،بدون بو باشد یا بوی متفاوتی داشته باشد .نواحی گفته شده را به خوبی با لوسیون ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود .

سپس اسپری بدن را با فاصله مناسب از بدن اسپری کنید .برای ماندگاری بهتر میتوانید در هر نقطه دو بار این عمل را تکرار کنید .در مرحله آخر صبر کنید تا بادی اسپلش کاملاً بر روی بدن خشک شود سپس لباس بپوشید .

طبق روش گفته شده ،ماندگاری این محصولات افزایش یافته و نیازی نیست شما هر بار مقدار زیادی از اسپری بدنتان را استفاده کنید اما نتیجه ای حاصل نشود .

البته باید این نکته را افزود که بادی اسپلش ها و بادی میست ها (یا به طور کلی اسپری بدن) ماندگاری زیادی ندارد و شما باید در طول روز آن را دوباره تمدید کنید . 

چه زمانی از بادی اسپش استفاده کنیم؟

این محصول را می‌توانید در موارد زیر استفاده کنید:

  • در فصل گرم تابستان بعد از استحمام از آن روی بدن اسپری کنید.
  • بعد از تمرینات ورزشی حتما دوش بگیرید و برای با طراوت شدن از آن استفاده کنید.
  • قبل از خواب و استراحت، آن را روی ملحفه تمیز اسپری کنید تا خوابی دلچسب داشته باشید.

آیا می توان از بادی اسپلش برای زیر بغل استفاده کرد؟

بله از این محصول می‌توانید برای خوشبو کردن تمام نقاط بدن استفاده کنید؛ اما میزان آن باید کم باشد. اگر علاقه‌ای به مام رول ندارید، این خوشبوکننده طبیعی می‌تواند یک جایگزین خوب برای آن باشد.

چند نکته مهم

_ حواستان به این نکته هم باشد که به دلیل اشتعال‌ زا بودن ترکیبات موجود در بادی‌ اسپلش‌ها، آنها را در محیط‌های گرم یا نزدیک آتش و حرارت قرار ندهید.

_ بادی‌اسپلش‌ها را در دسترس کودکان قرار ندهید. اسپری کردن ناخواسته این محصولات در چشم یا دهان آنها، می‌تواند سلامتشان را به خطر بیندازد.

_  بوی بادی‌اسپلش فقط حدود 45 تا 60 دقیقه روی بدن می‌ماند. اگر دنبال ماندگاری بیشتر هستید، باید استفاده از محصول را هر 1 ساعت یکبار، تمدید کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *