مراقبت پوست

اهمیت استفاده از شوینده صورت در روتین های مراقبت از پوست

شوینده صورت

مراقبت از پوست و داشتن پوستی زیبا و جوان آرزوی هر فردی است و این امر با استفاده از محصولات مراقبتی مناسب میسر می شود ،در این میان استفاده از شوینده صورت ،اولین مرحله از انجام روتین مراقبت از پوست است .پوست افراد بنا به دلایل مختلف در روز با عوامل آلوده و کثیف مواجه می شود و به ناچار باید از شوینده مناسب پوست استفاده شود .

سلول های مرده ،آلودگی ها ،ناخالصی ها ، چربی ترشح شده و … همه عواملی هستند که روی سطح پوست ایجاده شده و مشکلات متعددی را برای پوست بوجود می آورند .شوینده صورت وظیفه آن را به عهده دارد که پوست را از تمام این آلودگی ها پاکسازی کند .شوینده های صورت معمولاً در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شوند که هر کدام محاسن و معایبی دارند و اشخاص باید با توجه به نوع پوست خود ،شوینده مناسب را انتخاب کرده و از آن استفاده کند .

شوینده صورت چیست؟

شوینده صورت یک محصول مراقبت از پوست می باشد که بدون هر گونه آسیب به بافت پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده، چربی، آرایش صورت و سایر آلودگی ها از سطح پوست می شود. این محصول منافذ پوست را پاک کرده و از آکنه جلو گیری می کند. استفاده از شوینده صورت یکی از مراحل ضروری در روتین پوستی است. زیرا تمیز بودن پوست تاثیر چشمگیری در جلوگیری از مشکلات پوستی دارد. از آن جایی که آب به تنهایی قادر به تمیز کردن پوست نیست استفاده از شوینده صورت اهمیت می یابد. اگر شما جزء افرادی هستید که برای شستن صورت از صابون استفاده می‌کنید، باید بدانید صابون محصول مناسبی برای پوست صورت نیست زیرا چربی مفید پوست را از بین می برد و به مرور باعث چروک و خشکی صورت می شود.

شوینده صورت چگونه کار می کند؟

شوینده صورت محصولی مبتنی بر آب ( اغلب فرمولاسیون ژل ، فوم ،نوار یا پودر ) می باشد که وقتی روی پوست شما ماساژ داده شود بسیار کدر و تیره  می‌شود .آنها همچنین اغلب حاوی مواد قابض بیشتری برای کمک به مبارزه با تولید روغن و چربی هستند .خاصیت کف کنندگی و خاصیت قابض شوینده صورت به این معنی است که واقعاً منافذ را تمیز کرده و چربی را از بین می برد .برای کسانی که پوست چرب دارند استفاده از یک فیس واش می تواند بسیار مفید باشد.

با این حال افرادی که دارای انواع پوست خشک ،حساس ،مختلط یا معمولی هستند ممکن است احساس کنند که فیس واش صورت برای پوست آنها خیلی خشن و آزار دهنده است .اگر چربی پوست خود را بیش از حد حذف کنید می تواند منجر به احساس سفتی ،خشکی یا کشیدگی پوست شود .

انواع شوینده صورت چیست؟

شوینده های صورت در انواع و اقسام مختلفی تولید و توسط برند های مختلف پوستی به بازار عرضه شده اند. به همین دلیل برای انتخاب شوینده مناسب صورت بهتر است ابتدا با انواع آن آشنا شوید و بدانید کدام نوع برای پوست شما مناسب است.

شوینده صورت کرمی

همان گونه که از اسم آن مشخص است شوینده صورت کرمی بافت غلیظ و کرمی مانند دارد. در فرمولاسیون این نوع شوینده و پاک کننده های صورت مرطوب کننده وجود دارد که برای افراد دارای پوست خشک و حساس بهترین گزینه هستند. شوینده صورت کرمی بدون از بین بردن چربی مورد نیاز پوست آن را تمیز می کند.

شوینده صورت روغنی

شوینده های صورت روغنی مناسب برای پاک کردن میکاپ و آلودگی هایی که در چربی حل می شوند هستند. شاید تصور کنید این شوینده مناسب پوست چرب نیست اما این طور نیست شوینده صورت روغنی از ترشح چربی اضافه پوست جلو گیری کرده و پوست را آبرسانی می کند و استفاده از این نوع شوینده صورت برای انواع پوست مناسب است.

ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت از دسته های شوینده های شفاف و بر پایه آب است. این محصول مناسب برای رفع سبوم و ناخالصی های پوست می باشد همچنین ژل شستشوی صورت پوست را از انواع باکتری و آکنه پاکسازی می کند. فرمولاسیون این نوع شوینده های صورت به گونه ای است که موجب باز شدن منافذ پوست و شادابی آن می شوند.

فوم شستشوی صورت

شوینده های صورت فومی که به آن فوم شستشوی صورت نیز می نامند، در میان دسته های ژلی و کرمی قرار می گیرند. این خاصیت برای پوست های مختلط بسیار مفید است. مواد تشکیل دهنده این نوع شوینده و پاک کننده های صورت در زمان استفاده به یک کف غلیظ تبدیل می شوند. قدرت پاک کنندگی این محصول با ژل شستشوی صورت برابری می کند. اگر بعد از یک روز طولانی برای پاک کردن میکاپ یا ضد آفتابتان به دنبال یک شوینده صورت مناسب هستید فوم شستشو بهترین انتخاب است.

شوینده صورت

روزانه چند بار باید از شوینده صورت استفاده کنیم؟

همه ما باید استفاده از شوینده به عنوان اولین مرحله از روتین پوستی را جدی بگیریم. همچنین دو بار در روز، در روتین پوست صبح و شب صورت خود را با آن بشوییم. پوست ما در طول خواب شبانه بیشترین میزان فعالیت را دارد و مشغول به بازسازی و احیا و سم زدایی است. از طرفی نیز محصولات مراقبتی که در روتین خود استفاده کرده ایم بر روی پوست باقی مانده اند. بنابراین ضروری است که هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب پوست صورت خود را با استفاده از یک شوینده مناسب بشوییم. این کار کمک می کند تا سموم، سلول های مرده و چربی های اضافی تولید شده در طول شب از بین رفته پوست کاملا تمیز و نرم شود.

همچنین به این دلیل که در طول روز که پوست ما با مواد آرایشی، ضد آفتاب ها و کرم ها، آلاینده ها و .... در تماس است، لذا شستشو و پاکسازی پوست در روتین شب و قبل از خواب اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از شوینده صورت ضمن تمیز کردن این مواد از روی پوست، منافذ را نیز کاملا پاکسازی کرده و مانع مسدود شدن آن ها می شود. همچنین با جلوگیری از تجمع آلودگی ها و باکتری ها و مواد مضر بر روی پوست از ایجاد منافذ باز، جوش، خطوط، لک و بسیاری از مشکلات پوستی دیگر پیشگیری می کند. علاوه بر این موارد،  استفاده از شوینده ها در مرحله آغازین روتین مراقبت از پوست به آماده سازی آن برای نفوذ و جذب بهتر و بیشتر سرم ها و کرم های مغذی نیز کمک می کند.

تعداد دفعات شستشوی صورت به عواملی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع پوست (خشک، چرب و …)
  • استفاده یا عدم استفاده از آرایش
  • سبک زندگی

افرادی با پوست چرب دفعات بیشتری در روز نیاز به شستشوی صورت دارند و در مقابل افرادی که پوست خشک دارند نباید دفعات زیادی به شستشوی صورت بپردازند. همچنین افرادی که آرایش دارند باید تعداد دفعات بیشتری صورت خود را شستشو دهند.

سبک زندگی نیز در تعداد دفعات شستشوی صورت تاثیرگذار است. به عنوان مثال فردی که از ابتدای روز تا انتهای روز در محل کار خود به سر می برد شاید شرایط مناسبی برای شستشوی صورت نداشته باشد. مخصوصا برای خانم هایی که آرایش می کنند این موضوع سخت تر است که بتوانند در ساعت های کاری خود صورت خود را شستشو دهند.

پیشنهاد ما به شما برای داشتن پوستی زیبا و شاداب این است که دست کم در آخر روز و قبل از رفتن به رختخواب حتما صورت خود را شستشو دهید و صبح ها نیز شستشوی صورت را انجام دهید. دلیل شستشوی صورت در صبح ها این است که در شب و هنگامی که خواب هستید، صورت شما با بالش برخورد می کند و از طرفی چربی موها و هم چنین ممکن است بزاق دهان نیز با بالش برخورد داشته باشد و از این رو میکروب ها به پوست صورت شما منتقل شوند. از دیگر دلایل شستشوی صورت در صبح این است که محصولات مراقبت پوست که در شب به پوست خود می زنید را پاک کنید.

مزایای استفاده از شوینده صورت چیست؟

با وجود انواع مختلف شوینده صورت بهتر است با مزایای هر کدام آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید در این بخش برخی از مزایا، ویژگی ها و فواید این محصولات را لیست کرده ایم.

  • تمیز کردن پوست و کمک به درخشانی و سلامت پوست
  • محصولات مراقبت پوستی نظیر مرطوب کننده و آبرسان، تونر، محصولات درمانی و ضد پیری پس از شستشوی صورت تاثیر بیشتری روی پوست دارند.
  • شوینده صورت موجب باز شدن منافذ پوست و نفس کشیدن آن می شود.
  • شوینده صورت با کیفیت هم عملکرد رطوبت رسانی دارد و هم جلوی چربی اضافی پوست را می گیرد.
  • جلوگیری از از ایجاد جوش و آکنه
  • ایجاد حس شادابی و سبکی روی پوست

سخن پایانی

داشتن پوست سالم و شاداب برای همه افراد اهمیت دارد به همین دلیل استفاده از محصولات مراقبت از پوست بیش از دیگر محصولات مورد توجه قرار می گیرد یکی از محصولاتی که برای پوست مهم و ضروی می باشد و در تمام روتین های پوستی نقش بسزایی دارد، شوینده و پاک کننده صورت می‌باشد این محصول پوست را مرطوب کرده و انواع آلودگی ها را از سطح آن پاکسازی می کند. در این مقاله ما سعی کردیم به طور کامل شوینده صورت و انواع آن را معرفی می کنیم تا بتوانید محصول مناسب پوست خود را خریداری کنید. شما می توانید نظرات و سوالاتتان را در قسمت دیدگاه سایت فروشگاه هزارجور ثبت کنید تا مخاطبان از تجربیاتتان در این زمینه استفاده کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *