ماسک صورت

فواید ماسک صورت ورقه ای

فواید ماسک صورت ورقه ای

آشنایی با انواع ماسک ورقه ای و خواص آن باعث می‌شود تا بتوانید محصول مناسبی را انتخاب کنید و به کمک آن باعث شادابی پوستتان شوید. استفاده از ماسک ورقه‌ای، یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت پوست و رساندن مواد مغذی به آن محسوب می‌شود. اگر شما تصمیم گرفته باشید که پوستتان را حسابی احیا کرده و سلامت و شادابی آن را بازگردانید، استفاده از انواع ماسک‌های صورت ورقه‌ای، یک راه حل عالی خواهد بود. به طور مثال می‌توانید از ماسک ورقه‌ای دور چشم برای اطراف چشم‌ها استفاده کرده و خواص ضدچروکی و آبرسانی قوی آن را به شکلی بی‌نظیر تجربه کنید. خواص ماسک ورقه‌ای برای پوست بسیار زیاد است.

ماسک ورقه ای چیست؟

ماسک ورقه ای، معمولا از دو بخش نقاب و مایع ماسک تولید می‌شود. نقاب ماسک‌های ورقه‌ای در نمونه‌های اولیه خود، به شکل ورقه‌های پارچه مانند تولید می‌شدند. این ورقه‌ها با توجه به برند و خواص ماسک، معمولا از جنس الیاف، پنبه، سلولز یا خمیر نارگیل تولید می‌شوند.

این نوع ماسک صورت در جایگاه چشم، بینی و لب شکاف‌هایی دارند که تنفس و دیدن را حین استفاده از ماسک برایتان امکان‌پذیر می‌نمایند. اگرچه این مدل ماسک هنوز پرطرفدارترین انواع ماسک‌های ورقه‌ای است؛ اما نوع سیلیکونی و فلوئورسنت آنها نیز به تازگی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

درباره بخش مایع ماسک‌های ورقه‌ای، باید بگوییم که با کمپلکسی مغذی از سرم‌های تقویت پوست روبرو هستیم. این مایع، با توجه به عناصر تشکیل دهنده خود می‌تواند خواص منحصر به فردی به ماسک ببخشد.

چند بار در هفته باید از ماسک ورقه ای استفاده کنیم؟

یکی از سوالات پر تکرار در روند مراقبت از پوست این است:«برای دریافت نتیجه عالی و افزایش فواید استفاده از ماسک ورقه ای، بهتر است چند بار در هفته از آن استفاده کنیم؟»

در پاسخ به این سوال باید گفت که بر روی اغلب ماسک ها دفعات و نحوه مصرف آن ها به طور کامل توضیح داده شده است. به عنوان مثال یک ماسک حاوی مواد فعال مانند اسید گلیکولیک یا رتینول، بهتر است یک بار در هفته استفاده شود؛ زیرا این دو ماده خاصیت لایه برداری دارد و استفاده بیش از حد آن ها می تواند موجب بروز حساسیت و خشکی پوست شود. ماسک هایی که ترکیبات ملایم تری دارند و لایه برداری آنها ضعیف است معمولا بصورت یک یا دو روز در میان مورد استفاده قرار می گیرند. به هر جهت طرز مصرف ماسکها ممکن است متغیر باشد و لازم است قبل مصرف هر کدام، بروشور مصرف آنها ا چک کنید.

پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف هر محصول مراقبتی به ویژه ماسک های صورت، ترکیبات و نحوه استفاده از آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید تا از بروز مشکلات پوستی و آسیب دیدن بیشتر پوست جلوگیری کنید. در نهایت با توجه به نوع و نیاز پوست خود بهترین محصول موجود را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از ماسک ورقه‌ای

طرز استفاده از ماسک ورقه‌ای بسیار ساده و سریع است، اما با رعایت کردن چند ترفند ساده می‌توانید میزان اثربخشی این محصولات را تا حد زیادی افزایش دهید. این ترفندها عبارتند از:

  1. شستشوی پوست با شوینده مناسب
  2. لایه برداری پوست (هفته‌ای یک بار)
  3. استفاده از تونر صورت برای تنظیم PH پوست

در این مرحله پوست شما تمیز شده و کاملاً آماده جذب مواد مغذی می‌باشد، ماسک ورقه‌ای را از بسته آن خارج کنید و آن را به گونه‌ای روی صورت قرار دهید که کاملاً به آن بچسبد. حالا دراز بکشید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماسک روی صورتتان باقی بماند تا مواد مغذی آن کاملاً جذب پوست شوند.

برای برداشتن ماسک نیز آن را از ناحیه چانه به سمت بالا ببرید. نکته مهم این است که ماسک ورقه‌ای نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند، حتی برخی توصیه می‌کنند به محض خشک شدن ماسک آن را از روی پوستتان بردارید. چرا که ممکن است با ماندن طولانی محصول روی پوست، بافت نقاب رطوبت پوستتان را به خود جذب نماید!

ماسک صورت ورقه ای

کامل ترین خواص استفاده از ماسک های ورقه ای

ما در این جا قصد داریم که کامل ترین نسخه از خواص استفاده از انواع ماسک های ورقه ای برای شما را ذکر نماییم:

1 – تمیز نگه داشتن پوست صورت

مهمترین خواص که استفاده از این محصول و به صورت کلی داشتن یک روتین پوستی برنامه ریزی شده برای صورت شما دارد، تمیز سازی پوست از انواع باکتری ها و قارچ ها و میکروب هایی است که در طول شب و یا روز بر روی صورت شما قرار گرفته و ممکن است باعث کدر شدن بافت صورتتان و یا ایجاد لکه های پوستی و جوش گردند. بنابراین با استفاده از ماسک های ورقه ای شما به تمیز تر شدن صورتتان کمک می کنید.

2 – آبرسانی و مرطوب نگه داشتن صورت

ویژگی خوب دیگر این محصول مراقبتی آبرسانی به پوست صورت است، که استفاده روزمره از آن باعث میشود، همواره پوست صورت شما مرطوب باقی مانده و خشک و ترکیده نشود. البته این ویژگی به تنهایی خود ویژگی های دیگری را نیز سبب می شود، که مهمترین انها جوان ماندن پوست صورت به علت مرطوب نگهداشتن آن می باشد.

3 – برتری نسبت به سایر انواع ماسک های دیگر

ماسک های ورقه ای نسبت به سایر انواع دیگر ماسک های صورت که در خانه به صورت دستی ساخته می شوند و یا به صورت آماده خریداری می گردند، بهتر هستند، زیرا استفاده از آنها راحت تر است، بهداشتی تر هستند و همچنین تاثیر گذاریشان نیز به صورت مستقیم بوده و سریع تر است.

علاوه بر این ماسک هایی که در خانه ساخته می شوند ممکن است ترکیباتشان درست نباشد و مهمترین مشکلی که دارند، وقت گیر بودن است، زیرا شما هر روز باید ترکیبات مختلفی را با هم مخلوط کرده، ظروفی را کثیف نموده و سپس بعد از استفاده دوباره به گرد آوری و تمیز کردن ریخت و پاش ناشی از ساخت ماسک خانگی بپردازید!!!

4 – خداحافظی با چروک صورت

ماسک های ورقه ای به شدت آبرسان هستند، که همین امر سبب می شود به مرور زمان و بعد از استفاده مکرر و برنامه ریزی شده از آنها، چین و چروک صورت نیز رفته رفته کاهش یافته و سرعت رشد آنها به شدت کند شود. که این امر در جوان تر شدن صورتتان بسیار موثر است.

5 – روشنی صورتتان را به ماسک ورقه ای بسپارید

ماسک های ورقه ای دارای خاصیت روشن کنندگی و شفاف کنندگی نیز می باشند به صورتی که با پاکسازی صورت و تمیز کردن آن و از بین بردن لکه ها و میکروب ها و آلودگی های روی صورت و انهدام آنها به شفاف شدن صورت و پوست شما بسیار کمک می کند.

6 – جوان سازی صورت و پوست شما

ماسک های ورقه ای بسیاری در بازار موجودند که دارای فرمولاسیونی معجزه آسا در جهت جوان کردن صورت شما و کمتر نشان دادن سن ظاهریتان هستند. با انتخاب و خرید این ماسک های ورقه ای صورت به بهتر به نظر رسیدن خودتان کمک کنید.

7 – خداحافظی با التهابات صورت

یکی دیگر از خواص بسیاری از ماسک های ورقه ای از بین بردن التهابات صورت است، بدین صورت که برخی از ماسک های ورقه ای که از عصاره گل و یا سیب زمینی و شیر ساخته شده اند می توانند در جهت کاهش ورم و پف صورت و از بین بردن التهابات ناشی از قرار گرفتن در معرض خورشید و آفتاب سوختگی بسیار مناسب باشند.

8 – تنظیم چربی صورت با ماسک ورقه ای

چربی روی پوست می تواند هم ظاهر صورت را بد کرده و هم باعث ایجاد جوش و آکنه گردد، اما استفاده از ماسک های ورقه ای مخصوصی که دارای ترکیبات ضد چربی هستند به شدت احتمال این دو مورد را کاهش داده و هم در بهتر نشان دادن صورتتان و هم در کاهش رشد جوش های ناشی از چربی موثر است.

9 – با تیرگی های خداحافظی کنید

ماسک های ورقه ای زیادی در بازار و به ویژه در فروشگاه اینترنتی هزارجور موجودند که دارای خاصیت ضد تیرگی صورت، بینی، زیر چشم و سایر نقاط می باشند، استفاده از این ماسک ها به یکدست شدن صورتتان بسیار کمک خواهد کرد.

10 – مسدود کردن منافذ باز صورت

دقت کرده اید که برخی از همان مواد آرایشی شما استفاده می کنند و همان آرایش شما را انجام می دهند، اما آرایش آنها دلنشین تر و بهتر به نظر می رسد؟ دلیلش بسته تر بودن منافذ پوست و نشستن بهتر مواد آرایشی بر روی صورتشان است. یکی دیگر از خواص استفاده از ماسک های ورقه ای این است که شما هم می توانید به وسیله این محصولات مراقبتی به بسته شدن و مسدود کردن منافذ باز صورتتان کمک کنید

از یک ماسک ورقه ای چند بار استفاده شود؟

بعضی از ماسک‌های نقابی به دلیل غلظت مواد بالایی که دارند، پس از استفاده نیز هنوز کمی مرطوب به نظر می‌رسند. این مساله باعث شده تا بسیاری از افراد بپرسند از یک ماسک ورقه ای چند بار استفاده شود ؟

جالب است بدانید ماسک نقابی محصولی یک بار مصرف بوده و با اولین استفاده تمام خواص خود را از دست خواهد داد. بنابراین استفاده مجدد از آن نه تنها فایده‌ای برای پوست ندارد، بلکه ممکن است باعث انتقال آلودگی، بروز جوش‌های چرکی و ملتهب، خشکی پوست و انسداد منافذ شود.

نکات مهم درباره استفاده از ماسک ورقه‌ای

o       به هیچ عنوان با ماسک ورقه‌ای نخوابید، ماندگاری طولانی مدت این محصولات روی پوست باعث از بین رفتن رطوبت خواهد شد.

o       با وجود اینکه می‌توانید از ماسک ورقه‌ای به صورت روزانه استفاده کنید؛ اما توصیه می‌کنیم حداکثر هفته‌ای ۳ بار این محصولات را به کار ببرید.

o       قبل از باز کردن ماسک، آن را در بسته‌بندی ماساژ دهید تا مایع درون بسته به الیاف ماسک جذب شود.

o       پیشنهاد می‌کنیم ماسک‌های ورقه‌ای خود را در یخچال نگه دارید تا عملکرد بهتری را ارائه دهند.

o       می‌توانید در حین استفاده از ماسک ورقه‌ای، به کمک جید رولر یا ماساژور صورت جذب مواد مغذی را افزایش دهید.

o       پیشنهاد می‌کنیم مایع اضافه‌ای را که در بسته‌بندی ماسک قرار دارد دور نریزید و آن روی دستان خود ماساژ دهید.

معرفی چند برند معروف برای ماسک ورقه‌ای

برای آن که بتوانید بهترین ماسک ورقه‌ای را برای پوست خود انتخاب کنید، لازم است که برندهای مشهور و معتبر در این زمینه را بشناسید.  در ادامه به چند برند معروف و شناخته شده اشاره خواهیم کرد:

بیوآکوآ

برند لوازم آرایشی بیوآکوآ در حوزه عرضه ماسک‌های ورقه‌ای نیز بسیار مشهور بوده و محصولاتی قوی دارد. این برند چینی، از سال 2009 میلادی در ژائو فنگ لیو چین شروع به فعالیت کرده و به سرعت به محبوبیت بالایی دست یافت.

مشخصات ماسک صورت بایو آکوا حاوی عصاره بلوبری مناسب انواع پوست:

  • دارای خاصیت سفت کنندگی
  • رطوبت رسان پوست
  • درخشان کننده و روشن کننده پوست
  • حاوی عصاره بلوبری
  • پر کننده عمیق خطوط پوست
  • آیرسان و جوان کننده
  • رفع تنش ها و خستگی‌های روزانه

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

ایمیجز

برند ایمیجز، در حوزه تولید ماسک‌های ورقه‌ای باکیفیت شهرت زیادی دارد. ماسک زیتون و ماسک کاکتوس و پیله ابریشم این برند، فوق العاده بوده و رضایت مشتریان را تا حد بالایی به دست آورده‌اند. به علاوه قیمت مناسب این محصولات، باعث شده است که خرید آن‌ها ساده‌تر بوده و بتوانید سبد خرید خود از این برند را متنوع‌تر سازید. لازم به ذکر است که این برند آرایشی تحت برند بیوآکوا فعالیت می‌کند.

مشخصات ماسک صورت ایمجز حاوی نیکوتین آمید مناسب پوست حساس:

  • کاهش دهنده چین و چروک
  • تحریک کلاژن ساز در پوست صورت
  • آبرسانی فوری پوست
  • روشن کننده و شفاف کننده
  • درمان خشکی پوست
  • از بین بردن لکه‌های پوست
  • حاوی نیکوتین آمید

دیگنیتی

محصولات برند دیگنیتی، از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده و ماسک‌های ورقه‌ای آن نیز، کاملا عالی و ایده‌آل هستند. لازم به ذکر است که این برند تحت لیسانس‌های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی، قرار دارد.

ماسکح ورقه ای صورت

سخن آخر

ماسک‌های ورقه ای یکی از انواع مختلف ماسک‌های صورت است که شادابی و درخشندگی خوبی را به پوست شما هدیه می‌دهد. ما در این مقاله قصد داشتیم تا شما را به صورت کامل با ماسک ورقه‌ای، فواید استفاده از ماسک ورقه‌ای و انواع مختلف آن آشنا کنیم. امیدواریم که ایم مقاله برای شما مفید بوده باشد. در انتها خوشحال می‌شویم اگر شما هم نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان هزارجور رو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *