مراقبت پوست

فوم صورت یا ژل؟

فوم صورت یا ژل؟

در دنیای مراقبت از پوست هر روز به تعداد محصولاتی که می‌توانید از آنها جهت بهبود سلامت و زیبایی پوست خود بهره بگیرید، افزوده می‌شود. در مورد پاک کننده صورت هم جای تعجب نیست اگر به هنگام انتخاب دچار سردرگمی شوید زیرا تنوع محصولات هم از لحاظ نوع و هم از لحاظ برند بسیار متنوع است. مثلا آیا می‌دانید برای شستشوی صورت ژل بهتر است یا فوم؟ صابون بهتر است یا پن؟ شوینده و پاک کننده پوست انواع مختلفی دارد و ما در این مقاله از میان آنها به بررسی تفاوت ژل شستشو و فوم شستشو خواهیم پرداخت.  فوم و ژل شستشو از محبوب‌ترین شوینده‌هایی هستند که در حال حاضر در داروخانه‌ها یافت می‌‌شوند. تفاوت ژل و فوم شستشو در قدرت شویندگی آنها است.

شستشوی صورت و پاک کردن آن از آلودگی‌های محیطی و آرایشی، کاری است که باید روزی دو بار انجام شود و در روتین پوستی همه افراد باشد. اگر صورت تمیز نباشد هیچ محصولی تاثیر مناسب خود را روی آن نمی‌گذارد و تجمع آلودگی بر پوست عوارض بسیاری را به همراه می‌آورد.

شستشوی پوست صورت، حتی برای افرادی که آرایش نمی‌کنند نیز امری الزامی است و به هرحال باید انجام شود؛ هر چند افرادی که روی پوست خود میکاپ دارند باید بیشتر دقت کنند و هرگز از رسیدن به پوست خود غافل نشوند. ماندن آرایش بر پوست عواقب بسیار بدی را به همراه دارد و با اغراق می‌توان گفت که آن را نابود می‌کند.

نیاز است که یک بار قبل از خواب و یک بار پس از بیداری پوست صورت خود را بشوییم و فراموش نکنیم که شستشوی بیشتر و کمتر از دو بار لازم نیست و به ما صدمه می‌زند.

اکنون سوال ما این است که به طور کلی استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو ؟

فوم شستشوی صورت چیست؟

فوم شستشوی صورت از پاک کننده های قوی میباشد که با نوعی کف به مبارزه مواد زائد موجود بر روی پوست می رود، به طور معمول برای انواع پوست روغنی و مستعد جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد و با مزایا و شگفتی هایی که با خود به همراه دارد توانسته است نظر بسیاری از خانم ها و آقایان را به خود جذب کند.

از بین بردن هر اثری از کثیفی، عرق و آرایش به پوست امکان تنفس، ترمیم و بازسازی مجدد را فراهم می کند؛ داشتن یک پوست بی عیب و نقص بهترین حسی است که هر فرد می تواند داشته باشد.

به عنوان اولین قدم در روال مراقبت از پوست، مهم است قبل از این که حتی محصولی را انتخاب کنید نوع پوست خود را مشخص کنید، چرا که در انتخاب شوینده صورت نیز بسیار موثر می باشد.

زیاده روی در هر چیزی می تواند پیامدهای منفی بسیاری به دنبال داشته باشد، این موضوع در مورد تولید بیش از حد سبوم در پوست های چرب بیشتر صدق می کند؛ فوم شستشوی صورت در تمیز کردن عمیق پوست بسیار حرفه ای عمل می کند و به راحتی می توان از شر روغن اضافی، مواد زائد موجود در عمق پوست خلاص شد.

ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل شستشوی صورت، از محصولات پاک کننده پوست و دارای بافت ژلی با غلظت بالا و شفاف است و مقدار کمی کف ایجاد می‌کند. این محصولات بر پایه آب فرموله شده و معمولا از عصاره گیاهی یا روغن معمولی تهیه می‌شود. ژل شوینده در قیاس با فوم، پاکسازی سبک‌تری دارد. برای پوست های حساس، ژل به دلیل ملایم بودن، شوینده بهتری است.

در فرآیند پاکسازی ژل پاک کننده، سلول‌های پوستی و چربی‌های مفید از بین نمی‌روند. این محصول به دلیل ترکیبات ضدعفونی کننده، با از بین بردن باکتری‌ها، چربی و آلودگی‌های سطح پوست، موجب پاکسازی و جلوگیری از بروز جوش و آکنه شده و به تنظیم PH پوست کمک می‌کند.

تفاوت ژل شستشو و فوم شستشو

اگر قبلا از هیچ نوع شوینده‌ای برای پوست صورت خود استفاده نکرده‌اید و حالا قصد دارید که یک روتین پوستی برای خود در نظر بگیرید، بهتر است ابتدا با فوم شسشو شروع کنید؛ حتی اگر پوست حساسی دارید. در مورد فرق فوم و ژل شستشو به نکات زیر دقت کنید:

  • قدرت پاک کنندگی فوم شستشو از ژل شستشو بیشتر است.
  • با داشتن پوست چرب و مستعد آکنه بهتر است از فوم شستشو استفاده کنید اما اگر پوستتان حساس است، ژل شستشو استفاده کنید. البته این سخن به این معنا نیست که اگر پوست چرب دارید هرگز نباید از ژل شستشو استفاده نمایید. ژل شستشوی صورت مناسب پوست چرب نیز به وفور در بازار تولید می‌شود.
  • ژل‌های شستشو بر پایه آب هستند و احتمال اینکه باعث خشکی پوست شوند خیلی کم است. اما فوم شستشو بسته به ترکیبات موجود در آن ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست شود.

فوم شستشو اگر حاوی SLS نباشد، همانند ژل شستشو می‎‌تواند برای پوست‌های حساس مناسب باشد.

بهترین شوینده برای پوست را بر اساس نوع پوست خود انتخاب نمایید.

فوم شستشوی صورت بهتر است یا ژل؟

در ابتدا باید بگوییم ژل و فوم شستشوی صورت در برندهای متنوعی و برای انواع مختلف پوست تولید و عرضه می شوند. بنابراین، هر فرد با هر نوع پوستی می‌تواند محصول مورد نظر خود را پیدا و خریداری کند.

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. سپس با توجه به آن و تفاوت ژل و فوم شستشوی صورت، محصول مناسب را خریداری کنید. محصول انتخابی باید تمام نیازهای پوست شما را کاملا برآورده نماید.

برای پوست خشک فوم بهتره یا ژل؟

به طور کلی برای پوست چرب، فوم و برای پوست خشک و حساس، استفاده از ژل گزینه بهتری است. اما فوم و ژل برای انواع مختلف پوست در بازار موجود می‌باشد و هر دو شوینده‌های بسیار مطلوبی هستند که به سلامت پوست کمک می کنند. ترکیبات هر دو، محصول باعث تنظیم پی اچ (PH) پوست می شود.

سخن پایانی

ژل های شستشو و فوم های شستشوی صورت هر دو از انواع موثر پاک کننده های صورت هستند، اما فرمولاسیون متفاوتی دارند و برای انواع پوست استفاده می شوند. با این حال، قبل از تصمیم گیری، مهم است که مزایای هر دو نوع پاک کننده را در نظر بگیرید. شما نباید نگران میزان کف کردن پاک کننده صورت خود باشید، بلکه نگران عملکرد آن باشید. انتخاب پاک کننده مناسب صورت می تواند به طور قابل توجهی بر ظاهر و احساس پوست شما تاثیر بگذارد.

فوم صورت یا ژل؟
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *