مراقبت پوست

بخور سرد و مزایای آن

دستگاه بخور سرد عروسکی فانتزی

با شروع سرما و خشک شدن هوا در فصل پاییز و زمستان، مشکلات تنفسی و پوستی زیادی برای افراد پیش می آید که به مرور زمان تاثیرات خود را روی پوست، چروک های زودرس، مشکلات تنفسی و سرفه های شدید و خشک می گذارد. استفاده از دستگاه های بخور می تواند تا حد بسیار زیادی این مشکلات پوستی و تنفسی را برطرف نماید. دستگاه بخور دستگاهی است که برای افزایش رطوبت محیط مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع دستگاه بخور وجود دارد. دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم.

دستگاه بخور سرد به وسیله تنظیم سطح رطوبت و جلوگیری از خشک شدن هوا اطلاق می شود که هوای پاک و سالم را ایجاد کند. اگر نوزادان، افراد مبتلا به مشکلات سینوسی و افرادی که آلرژی به گرد و غبار و آلودگی در خانه دارید، یک دستگاه بخور ضروری است. دو نوع اصلی از رطوبت ساز ها وجود دارد: یکی بخور گرم ایجاد می کند و دیگری  بخور سرد. در میان این دو نوع، دستگاه های بخور سرد به خاطر ایمنی، راندمان انرژی بالا و مزایای سلامتی دارای محبوبیت بیشتری هستند که در امتداد آن فروش دستگاه بخور امروزه به طور فزاینده ای افزایش یافته است. به طور کلی تهیه دستگاه بخور برای سلامت محیط امری مهم و ضروری است.

دستگاه بخور سرد و انواع آن

دستگاه بخور سرد قطرات آب را به ذرات بسیار ریزی تبدیل می کنند و با فاصله بیشتری در هوا پخش می کنند. در بخور سرد، بدون گرم کردن آب، بخار از آن به وجود خواهد آمد. بخار حاصل از دستگاه بخور سرد، خنک بوده و حتی ممکن است کمی موجب کاهش دمای محیط شود. بخور سرد در بیشتر ماه های سال قابل استفاده است. این دستگاه بدلیل صرفه جویی در مصرف برق، نگهداری آسان و از همه مهم تر ایمن، گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق کودکان می باشد. استفاده از این نوع دستگاه بخور می تواند درجه حرارت هوای اتاق شما را نیز کاهش دهد که می تواند در ماه های گرم سال مفید باشد. دستگاه بخور سرد با دو نوع تکنولوژی بخور سرد تبخیری و بخور سرد اولتراسونیک تهیه می‌شود. دستگاه بخور سرد برای محیط های بزرگ مناسب است. این دستگاه می تواند تمام فضای خانه را مرطوب کند. علاوه بر این، چون آب را حرارت نمی دهد، مصرف برق کمتری دارد.

فواید بخور سرد

کاهش علائم آلرژی و آسم

از آن جایی که بخور سرد باعث مرطوب شدن هوا می شود، به خوبی می تواند از ایجاد و پراکندگی گرد و غبار در هوا جلوگیری نماید و به همین ترتیب به کاهش علائم انواع آلرژی ها کمک شایانی کند. به علاوه این رطوبت بخور سرد برای آن دسته از افرادی که مبتلا به بیماری های تنگی نفس همچون آسم هستند، کمک می کند تا تنفس راحت تری داشته باشند.

کاهش خروپف

یکی از تفاوت های بخور سرد و گرم ، تاثیر بخور سرد در درمان خروپف است. هنگامی که هوای اتاق خشک باشد، راه های تنفسی بدن نیز خشک می شوند و به دنبال آن در هنگام خواب با عارضه ای به نام خر و پف مواجه می شویم. در صورتی که با استفاده از بخور سرد، رطوبت در فضای اتاق افزایش می یابد و مانع از خر و پف کردن در خواب می شود.

تسریع درمان سرماخوردگی

یکی از مهم ترین مزایای انواع بخور سرد سرعت بخشیدن به روند درمان بیماری هایی همچون سرماخوردگی است. به عبارت دیگر هنگامی که ما دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می شویم، هوای مرطوب خانه باعث نرم شدن مجراهای بینی و گلو می شود و به همین جهت بخور سرد در درمان سرماخوردگی نقش موثری را ایفا می کند.

جلوگیری از خشکی پوست

مهم ترین فایده بخور سرد برای پوست، جلوگیری از خشکی پوست است. در حقیقت رطوبتی که در اثر استفاده از بخور سرد به هوا اضافه می شود، به خوبی می تواند از خشکی، خارش و دیگر مشکلات شایع پوستی جلوگیری نماید. این مورد تنها یکی از تفاوت های بخور سرد و گرم و البته از فواید دستگاه بخور سرد برای پوست است.

فواید بخور سرد برای صورت

- بخور سرد سبب بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود.

- پوست را تقویت کرده و مقاومت آن را بیشتر می‌کند.

- رطوبت رسانی به پوست را افزایش داده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

- پوست را صاف و یک‌دست می‌کند.

- از شل شدن و افتادگی پوست پیش‌گیری کرده و پوست را سفت و جوان می‌کند.

- دمای پوست را در هنگام گرما پایین می‌آورد.

- التهاب و قرمزی پوست را از بین می‌برد.

- برای حفظ و افزایش شادابی و سلامتی پوست بسیار مفید است.

- پوست را شفاف و روشن‌تر می‌کند. به اصلاح رنگ چهره را باز می‌کند.

سخن پایانی

بهترین دستگاه بخور سرد می تواند انتخاب بی چون و چرایی برای هر فضای بسته ای به مانند خانه یا محل کار باشد. گزینش مناسب برای شما بستگی به جایی که شما زندگی می کنید دارد. اگر متوسط رطوبت هوا پایین باشد، بهتر است حتما در خرید دستگاه بخور سرد معطل نکنید. انواع دستگاه بخور در دسترس هستند، می توانید هر کدام را بر حسب مقدار بودجه و مشخصاتی همچون مقدار پوشش دهی فضا یا تنظیمات شدت خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *