مراقبت پوست

چگونه پوست صورت روشن داشته باشیم؟

چگونه پوست صورت روشن داشته باشیم؟

عوامل بسیاری از جمله ژنتیک، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در سبزه و تیره شدن پوست صورت موثر هستند. این عوامل بیرونی باعث ایجاد رنگدانه، برنزه شدن، بروز آکنه و مسدود شدن منافذ می شوند و پوست را کدر و تیره می کند. اما چه باید کرد؟

داشتن پوستی روشن و شفاف در زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد و بسیاری از بانوان به دنبال جواب سوال “چگونه پوست صورت روشن داشته باشیم؟” هستند. در این بخش به بیان روش های ایجاد پوستی روشن به دو روش طبیعی و با استفاده از محصولات بهداشتی می پردازیم

1- روش های طبیعی :

الف) لیمو : ویتامین C موجود در لیمو باعث رشد سلول های جدید پوست شده و با وجود آنتی اکسیدان ها و خاصیت اسیدی سبب سفید شدن پوست صورت می شود.

ب) ماست : به دلیل تولید شدن از شیر، دارای مواد مغذی بسیاری بوده که برای پوست مفید می باشد. همچنین خاصیت اسید لاکتیک آن باعث روشن و درخشان شدن پوست خواهد شد.

نحوه استفاده : ابتدا پوست صورت را کاملا بشویید. سپس مقداری از ماست را روی صورت بمالید و چند دقیقه صبر کنید. پس از آن صورت را با آب ولرم آبکشی نمایید. اگر هر روز این کار را تکرار کنید پس از گذشت دو هفته تفاوت را مشاهده خواهید کرد.

پ) عسل : استفاده از عسل مزایای بسیاری برای پوست دارد و باعث سفید شدن پوست نیز می شود. از دیگر مزایا می توان به مرطوب کنندگی پوست، رفع لک های صورت ، پوست های مرده و… اشاره کرد که تنها بخشی از خواص این ماده شگفت انگیز هستند.

ت) ژل آلوئه ورا : تجمع رنگدانه ها، هایپرپیگمنتاسیونیا و لکه های سیاه در بافت های پوست را کاهش داده و به بازیابی رنگ اصلی پوست شما کمک می کند. همچنین آلوئه ورا باعث خنک کنندگی پوست شده که باعث بازسازی بافت های آسیب دیده می شود.

ث) پرتقال : همانند لیمو دارای ویتامین C بسیاری است که باعث روشنی پوست می شود. همچنین پرتقال به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست صورت کمک می کند.

ج) سیب زمینی : با خواص بی نظیر خود لک های پوستی را از بین برده و سبب روشنی پوست می شود.

نحوه استفاده : سیب زمینی خام را برش داده و روی پوست صورت و دور چشم ها قرار دهید.

چ) آرد نخودچی: دارای مواد مغذی مختلف است که باعث حفظ رطوبت طبیعی پوست شده و آن را سفید و شفاف می کند. همچنین استفاده منظم از آرد نخودچی می تواند به رفع چربی اضافه پوست کمک کند و  موجب سلامتی پوست شود.

چگونه پوست صورت روشن داشته باشیم؟

2- استفاده از محصولات بهداشتی

الف) کرم روشن کننده و آبرسان شیر گاو ایمیجز : حاوی ویتامین هایی از جمله ویتامین A است که پوست را مرطوب کرده و با نفوذ در لایه های عمقی پوست آن را تغذیه می کند. این کرم با فرمولاسیون خاص خود باعث مقابله با چین و چروک و اثرات پیری می شود و صورت را جوان، شفاف و روشن خواهد کرد. شیر گاو سرشار از ویتامین های گروه B است که می تواند خشکی، زبری و آسیب ناشی از خشکی پوست مانند قرمزی و خارش را کاملا از بین ببرد. همچنین بافت پوست را جوان نگه می دارد و قابلیت ارتجاعی پوست را نیز حفظ می کند. همچنین این کرم حالت درمانی دارد و در طولانی مدت باعث روشن شدن چند درجه پوست خواهد شد. اگر پوستی شاداب و لطیف می خواهید کرم ایمیجز یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

این محصول در حجم 80 گرم تولید و عرضه شده است. این کرم دارای لاکتیک اسید بوده که باعث رفع سلول های مرده‌ سطح پوست خواهد شد. این محصول دارای بافتی سبک بوده و باعث کوچک شدن منافذ پوست می گردد. همچنین با هر نوع پوستی و هر سنی می توانید از این کرم استفاده نمایید.

نحوه استفاده : ابتدا پوست صورت خود را شسته و خشک نمایید. سپس مقدار مناسبی از این کرم را روی پوست بمالید و با نوک انگشت ماساژ دهید تا کامل جذب شود. از این محصول می توانید بعد از سرم صورت و پیش از ضد آفتاب استفاده کنید.

برای مشاهده صفحه محصول اینجا را کلیک کنید.

ب) اسپری سفید کننده صورت و بدن کاریته:  یک قوطی کرم به حجم 170 میل است که برای سفید کردن تمامی نقاط بدن شما و همچنین صورت کاربرد دارد. برای استفاده از این محصول بعد از تمیز کردن پوست مقداری از اسپری را بر روی محل مورد نظر خود افشانه کنید و به نرمی بر روی نقاط مورد نظر بمالید. برای اثر پذیری بهتر شما می بایست تا وقتی که مواد به طور کامل جذب پوست شما شود مالش را ادامه دهید.

این محصول به طور ویژه تمامی قسمت های بدن شما به خصوص قسمت هایی مثل نوک سینه و اندام خصوصی و باسن شما را سفید می کند. برای آن دسته از خانم هایی که در نقاط حساس بدن خود مثل قسمت زیر بغل پوستی تیره تر و کدر دارند، استفاده از این محصول شدیدا پیشنهاد می شود. این اسپری ویژه همچنین به داشتن پوستی بسیار بسیار لطیف و مخملی کمک میکند.

لینک خرید این محصول

سخن پایانی

دانستن راز سفید شدن پوست صورت باعث می‌شود ما بتوانیم با راهکارهای آسان و بسیار ارزان اما کاربردی همیشه پوستی شفاف و درخشان داشته باشیم و با هر رنگ پوستی به‌طور طبیعی جذاب باشیم؛ بنابراین هرچند این راهکارها بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما چنان چه به‌صورت مداوم از آن‌ها استفاده کنید نتیجه خارق‌العاده آن‌ها را خواهید دید. اگر شما نیز آن‌ها را حداقل برای یک ماه به کار بردید تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *