مراقبت پوست

فواید آبرسانی پوست

آبرسان پوست

این روزها یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد مراقبت‌های پوستی و جلوگیری از چین چروک پوست است، چرا که خارجی‌ترین لایه بدن بوده و نقش حفاظتی را دارد. همچنین به‌خاطر نقشی که در زیبایی انسان داشته توجه به سالم نگه‌ داشتن آن امری بسیار ضروری خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها نیز برای زیبا نگه‌ داشتن آن آب رسانی است.

کرم آبرسان چیست؟

رطوبت طبیعی پوست بر اثر علل مختلفی مانند آب و هوا، شستشوی مداوم و قرار گرفتن در معرض عوامل آسیب‌زای دیگر از بین می‌رود و این امر پوست را در معرض چین و چروک زودرس قرار خواهد داد.
در پاسخ به این سوال که کرم آبرسان چیست ؟ باید بگوییم این محصولات مراقبت از پوست حاوی ترکیباتی هستند که قابلیت جذب آب در پوست را دارند.

وجود موادی مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید، سدیم لاکتات و عصاره‌های گیاهی طبیعی در کرم‌های آبرسان باعث می‌شود جذب آب در سلول‌ها افزایش یابد و پوستتان نرم و لطیف شود. علاوه بر آن در این محصولات هومکتانت‌ها هم به کار رفته‌اند که رطوبت را از هوا یا لایه‌های عمیق‌تر پوست جذب کرده و به لایه‌های بالایی می‌رسانند.

چه زمانی از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

مهم ترین زمان استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام، بعد از اصلاح یا لایه برداری است، برای برخی، این ممکن است دو بار در روز باشد، مرطوب کردن پوست بعد از حمام بسیار مهم است زیرا آب داغ تمام رطوبت و روغن را از پوست شما می گیرد و پوست را خشک و خشک می کند، در حالی که آب داغ ممکن است آرامش بخش باشد، اما به پوست شما نیز آسیب می رساند، هرگز از مرطوب کننده غافل نشوید.

آبرسانی پوست چه اهمیتی دارد؟

وقتی سن افزایش پیدا می‌کند، پوست شکننده و دچار چین‌ و چروک می‌شود. از یک سنی به بعد باید شروع به مراقبت‌ های پوستی کنید. یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، آب رسانی خواهد بود. برای اینکه به طور طبیعی این آب رسانی را انجام دهید باید رژیم غذایی سالم، مصرف میوه و سبزیجات و نوشیدن ۸ لیوان در روز را رعایت کنید.

امروزه با استفاده از روش‌های مختلف، آبرسانی عمیق پوست انجام می‌شود. این روش‌ها موادی که جاذب آب هستند را به پوست تزریق می‌کنند و آن را دهیدراته خواهند کرد. با استفاده از ماسک آبرسان قوی پوست و آبرسان خانگی می‌توانید مقداری زیادی از این کمبود آب را جبران کنید

ماسک آبرسان خانگی برای پوست چرب

اگر پوست شما چرب است و همیشه برق می‌زند و بعد از هر بار شستن صورت دوباره به همان حالت قبلی خود برمی‌گردد، شما دارای پوست چربی هستید که مستعد جوش و منافذ زیاد است. این باور را هم که پوست چرب نیازی به آب رسانی ندارد را از خود دور کنید. پوست دارای ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید بوده که باید آب رسانی شود. ماسک آبرسان خانگی با خیار برای پوست چرب مناسب است.

ماسک آبرسان پوست خشک

آبرسانی پوست خشک با استفاده از ژل آبرسان یا با مقداری آلوئه‌ ورا با یک قاشق عسل و چند قطره روغن نارگیل به‌ خوبی پوست را آبرسانی می‌کند.

آبرسان پوست

بهترین سن و زمان استفاده از کرم آبرسان

 کرم‌های آبرسان از سنین نوجوانی قابل استفاده هستند؛ اما بعد از ورود به سی سالگی، استفاده از کرم آبرسان برای پوست‌های دهیدراته ضروری خواهد بود. چرا که در این سن، پوست کم کم وارد روند پیری شده و میزان تولید کلاژن و الاستین در آن کاهش پیدا خواهد کرد.

اما بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان ، پس از شستشوی صورت روی پوست خشک و تمیز است. البته اگر از سرم پوست استفاده می‌کنید، بهتر است کرم آبرسان را بعد از آن به کار ببرید. همچنین برای افزایش اثر این محصولات، می‌توانید ابتدا پوستتان را لایه برداری کرده و سپس از آبرسان استفاده نمایید.

بنابراین بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان عبارت است از:

      صبح‌ها بعد از شستشوی صورت و قبل از زدن کرم ضد آفتاب

o       شب‌ها بعد از شستشوی صورت و استفاده از تونر و سرم پوست

o       بعد از هر بار استحمام

 نحوه استفاده از کرم آبرسان بسیار ساده است و نیاز به کار خاصی ندارد. تنها توصیه می‌کنیم طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. با استفاده از شوینده صورت متناسب با نوع پوست، صورتتان را بشویید.
  2. مقدار مناسبی از کرم آبرسان را بین انگشتانتان پخش کنید و با ملایمت آن را روی پوستتان ماساژ دهید.
  3. توجه داشته باشید که مالیدن این محصولات با فشار زیاد دست، کار اشتباهی است.
  4. در نحوه استفاده از کرم آبرسان بهتر است حرکات ضربه‌ای را جایگزین مالیدن پوست نمایید.
  5. اگر می‌خواهید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان بگذرد.

از آنجایی که تیم بیوتی تراپیست هزارجور همواره به فکر سلامت پوست شما هست انواع آبرسان پوست را در فروشگاه هزارجور برای شما فراهم کرده هست. همچنین در صورت نیاز به مشاوره از طریق راه های موجود در بخش تماس با ما میتوانید از مشاوره های رایگان با تیم با بهره مند شوید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “فواید آبرسانی پوست

  1. فریبا بیات گفت:

    سلام ، ممنونم از توضیحات خوبتون
    واقعا ابرسان پوست یکی از واجباته پوسته

    1. خوشحالیم که براتون مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *