مراقبت از مو

شامپو شیر بز

شامپو شیر بز ساندیسیExgyan

همه ما با خواص بی نظیر شیر به عنوان یکی از اصلی ترین مواد غذایی مورد نیاز بدن و همچنین نقش آن در زیبایی و شفافیت پوست و مو آشنا هستیم اما تحقیقات جدید بر اثر معجزه آسای شیر بز  بر جوانی و سلامت پوست و مو تاکید نموده است . اما چرا شیر بز؟!

شیر بز غنی از اسیدهای چرب ضروری و تری گلیسیرید است. اسیدهای چرب ضروری آن دارای  PH منحصربه فرد شبیه انسان است. بنابراین کمتر تحریک کننده بوده و به آسانی توسط سلولهای پوست ما جذب می شود. این اسیدهای چرب و تری گلیسرید ها مرطوب کننده فوق العاده ای هستند. علاوه بر این , شیر بز حاوی مواد معدنی با ارزشی مانند سلنیوم و غنی از آنتی اکسیدان ، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها بخصوص ویتامین A است که مهمترین ویتامین مورد نیاز بازسازی بافتهای آسیب دیده و کاهش چین و چروک پوست می باشد.

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که سلنیوم موجود در شیر بز عنصر مهمی در کاهش سرطان سلولهای پوستی بوده و از آسیب های ناشی از اشعه آفتاب جلوگیری می کند.  همانند سایر شیرها ، شیر بز حاوی اسید لاکتیک است که یک آلفاهیدروکسی (AHA) می باشد. این ماده در جدا سازی تدریجی سلولهای مرده پوست بسیارموثر بوده و در نتیجه موجب می شود تا سلولهای جدید سطح پوست نرم تر و جوانتر به نظر برسند.

از آنجا که پروتئین ها و ترکیبات اسیدهای چرب خاص موجود در شیر بز را در منابع دیگر نمی توان پیدا کرد، استفاده از شیر بز در فرمولاسیون محصولات مراقبتی مو بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. سطح PH مناسب با مو، موجب جذب بهتر ترکیبات پروتئینی در پوست سر و تغذیه فولیکول مو می شود و استفاده طولانی مدت از این محصولات به طور قابل توجهی ساختار مو را بهبود میبخشد و رطوبت آن را تامین میکند.

شیر بز حاوی مواد مغذی بسیاری است که آن را برای افزودن به انواع فراورده های آرایشی – بهداشتی از مرطوب کننده گرفته تا ترمیم کننده ها مناسب می سازد . دارای خواص ضدپیری بوده و نجات بخش پوست های خشک و حساس است.

بررسی ها نشان داده که محصولات مراقبتی پوست حاوی شیر بز در کاهش آکنه موثر بوده تا جایی که از سوی متخصصین امراض پوستی برای بیماران تجویز می شوند.

به طور کلی ، محصولات مراقبتی مو حاوی شیر بز:

-  باعث تغذیه و تامین رطوبت پوست سر می شود.

- برای پوست های خشک مناسب و در درمان شوره سر موثر می باشد.

- موجب لطافت و ترمیم ساختار موهای آسیب دیده و رشد مو می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *